اگر به تقویم حجامت سال 1403 دقت کنید، تعدادی از روزها با سه رنگ زرد، سبز مشخص شده‌اند. رنگ سبز روزهای مناسب، رنگ زرد روزهای دارای احتیاط و رنگ قرمز روزهای نامناسب هستند.

توجه داشته باشید که در روزهای دارای احتیاط ، حجامت صرفا به تشخیص پزشک حاذق انجام شود

تقویم حجامت ۱۴۰۳

تقویم حجامت فروردین ۱۴۰۳

تقویم حجامت فروردین

تقویم حجامت اردیبهشت ۱۴۰۳

تقویم حجامت اردیبهشت

تقویم حجامت خرداد ۱۴۰۳

تقویم حجامت خرداد

تقویم حجامت تیر ۱۴۰۳

تقویم حجامت تیر

تقویم حجامت مرداد ۱۴۰۳

تقویم حجامت مرداد

تقویم حجامت شهریور ۱۴۰۳

تقویم حجامت شهریور

تقویم حجامت مهر ۱۴۰۳

تقویم حجامت مهر

تقویم حجامت آبان ۱۴۰۳

تقویم حجامت آبان

تقویم حجامت آذر ۱۴۰۳

تقویم حجامت آذر

تقویم حجامت دی ۱۴۰۳

تقویم حجامت دی

تقویم حجامت بهمن ۱۴۰۳

تقویم حجامت بهمن

تقویم حجامت اسفند ۱۴۰۳

تقویم حجامت اسفند

بهترین زمان حجامت از نظر دکتر روازاده

ماه حزیران ماه نهم از ماه های رومی است که پس از ماه ایار است. در میان ماه های رومی چهار ماه را سی روز محاسبه می کنند که یکی از این چهار ماه حزیران می باشد. حجامت حزیران بهترین زمان برای حجامت است که براساس روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بیان شده است.

اما درباره این که چه روزهایی در ماه حزیران برای حجامت اولویت دارد، حضرت فرمودند:

عَنْ  أَبِی الْحَسَنِ علیه السلام قَالَ: لَا تَدَعِ الْحِجَامَهَ فِی سَبْعٍ  مِنْ حَزِیرَانَ‏ فَإِنْ فَاتَکَ فَأَرْبَعَ عَشَرَهَ. (حجامت‏ را در هفتم‏  حزیران‏ ترک نکن و اگر نتوانستى در چهاردهم انجام ده)

منبع: بحار الأنوار (ط–بیروت)؛ ج‏56؛ ص143

این ایام شامل روزهای ۷ و ۱۴ ماه رومی حزیران، اولین سه شنبه ماه رومی آذار و روزهای سه شنبه‌ای که مصادف با ۱۷،۱۹ و ۲۱ ماه قمری باشند.

یکی از رفتارهای قدرتمند طب سنتی، در پیشگیری و درمان کرونابرای افراد گرم مزاج و با تشخیص متخصص طب سنتی بعد از ورزش روزانه، انجام حجامت می باشد.

نکته قابل توجه این است که به گفته اغلب متخصصان طب سنتی اگر در این مدت که از سال گذشته، حجامت انجام داده اید نیازی به انجام حجامت حزیران نیست مگر با تشخیص پزشک متخصص.

اما سعی کنید اگر بیماری ندارید و و پزشک طب سنتی شما براتون حجامت تجویز نکرده خودتان به صورت عادی 1 بار در سال حجامت را در ایام حجامت حزیران انجام دهید.